onsdag 11 september 2013

Önskeinlägg "Vad äter du och vilka tillskott tar du?"

Ja som dom flesta redan vet vid det här laget går jag på kaloriunderskott just nu med målet att komma ner till 90kg ungefär. (spegel och måttband går dock alltid före)

Jag äter i princip precis vad jag känner för, räknar mina makronutrienter och överskrider dem ej (kolhydrater, fett, protein) håller det någorlunda "rent" mestadelen av dagen och kör lite mer freestyle före och efter styrkepass, snabba kolhydrater innan i form av typ VANLIGA pannkakor med VANLIG sylt är förjävla fint!

När jag äter "rent" äter jag:
Protein: Kött (så magert som möjligt, förklaring kommer längre ner) tex kyckling, mager fisk (våga vägra tonfisk dock.. eller vad säger du Anton? Gillade du våra tonfisk matlådor i australien?...) eller nötfärs >10% fett, händer att jag äter lax med.

Kolhydrater: potatis(kokt, stekt, ugnsbakad. Mosad, skivad, klyftor, hel, rå), ris (fullkorn eller vitt kvittar), riskakor, pasta, couscous,bulgur.

Fett: Nötter naturella, Gräddfil (här är anledningen till att jag väljer magert kött, Gräddfils baserade kalla såser till köttet och potatisen!), ost.

Kosttillskott:
Kreatin (yep även på deff) 5g före och 5g efter träning. På vilodag 10g någongång under dagen bara.

Vassleprotein 
Ej dagligen, men jäkligt smidigt att ha med sig om man skall iväg och behöver ha ett lätt mellanmål med sig. Proteinshake, cashewnötter och ett gäng riskakor tex.

Multivitamin
Varje morgon.

D Vitamin
Inte helt fel med lite extra D vitaminer.

Omega3
Tar 3-5st dagligen, väljer jag att äta lax tex så drar jag ner på kapslarna.

Zink Magnesium
3 kapslar innan sovdags.

Det var nog det hela! Finns frågor, ta det i kommentarfältet eller på facebook.

Här kommer lite bilder på hur formen ser ut just nu på 100kg (kommer inte under 100kg... men måtten och formen blir bättre så gör inga ändringar än!)
Fick raka mig då jag skulle på arbetsintervju :( men fick jobbet så det var värt det!




Ät rätt, träna hårt och lev väl!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar