onsdag 1 maj 2013

Mitt första träningsschema som jag..

..utformat utefter min dagsform, mina mål och vad jag har att bygga på.

Alltså kommer volymen på framsida lår,vader,framsida axlar vara mycket lägre än volymen på tex, glutes,hamstrings,ryggen,armar,bröst osv osv ni fattar.

Upplägget är ett vanligt LPP upplägg Legs/Push/Pull. Eller Push/Pull/Legs,Push/Legs/Pull ja precis hur fan jag vill! Kör 3 dagar i rad, vilar 1 dag och sen 3 dagar i rad igen. När jag "cyclat" detta 4-5 gånger kör jag en deload och deloaden är 1 "cycle" med sänkta vikter och fokus på övningarnas rörelser.

Såhär ser schemat ut om allt går som det skall och jag känner mig taggad att träna, men som jag förklarat tidigare så är jag i en svacka och kör det jag tycker är roligt och känner för, så ibland kan det bli helt andra övningar och antal set än dessa:

Legs
Marklyft/Sumomark(Beroende vad jag känner för) 3-5sets 3-5reps
Frontböj/Benpress 3sets 8-12reps
Liggande Lårcurl 4sets 8-12reps
Vadpress i benpressen 2set 8-12reps
Viktade bollcrunches 3sets 8-12reps 45-60sek vila
Rysktwist 3sets 8-12reps 45-60sek vila
Planka 3sets maxtid 45-60sek vila
Push
Bänkpress 3-5sets 8reps
Snedhantelpress 3-5sets 10reps
"Arnoldpressar" 3sets 8reps
Sidolyft 3sets 8-12reps
Skullcrushers 5sets 8-12reps
Repdrag överhuvud 5sets 8-12reps
Pull
Latsdrag 4sets 8-12reps (variera grepp varannat pass)
Hantelrodd 4sets 8-12reps
Skivstångsrodd 4sets 8-12reps (variera grepp varannat pass)
Cablerodd 4sets 8-12reps (Brett/Smalt handtag varannat pass)
Facepulls 2-5sets 8-12reps
Drag i cablecross (baksida axlar) 2-5sets 8-12reps
(Totalt 5-6set Facepulls+drag per pass)
Skivstångscurl 3-5sets 8-12reps
Hantelcurl 3-5sets 8-12reps
(Totalt 6set Skivstång+hantelcurl per pass)
Pinwheelcurls "hammercurls" 3sets 8-12reps

Lite sådär ser det ut för mig det kommande 6-12 månaderna typ! Plus att jag lägger till 2-3 löppass nu i veckan med inför Blodomloppet den 29 Augusti i Visby à 5km.

Idag har jag varit och grattat farmor på hennes 86årsdag, även idag 1 år sedan hon jordfästes, saknaden är enorm. Tänker på henne väldigt ofta. Hon har varit en viktig och stor del av min uppväxt.
Innan jag åkte till farmor var jag hemma hos mamma och trixade lite, och fick se denna på kylskåpet, känns ju riktigt bra och roligt att man kan motivera lilla mamma också! =)


Godnatt på er! Gymmet tidigt imorgon så jag slipper störa mig och bli förbannad över R1&R2 som skall kommentera allt man gör fast man lyfter ifrån dom som skit! =) 








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar